Zadania wydziału:

  1. Prowadzenie Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej:
    a) obsługa klienta – sprzedaż map (ewidencyjnych, zasadniczych, topograficznych)do celów opiniodawczych, udostępnianie skróconych wypisów z rejestru gruntów i budynków, udzielanie informacji o numerach ewidencyjnych działek,
    b) obsługa geodety- przygotowywanie materiałów wyjściowych do zgłoszonych prac geodezyjnych i kartograficznych, wykonywanie reprodukcji do zgłoszonych prac geodezyjnych i kartograficznych,
    c) ochrona znaków geodezyjnych (osnowa),
    d) kontrola opracowań geodezyjnych i kartograficznych,
    e) przyjmowanie materiałów do zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
    f) rozkompletowywanie materiałów na zasobu,
    g) wyłączenia materiałów z zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
    h) rozliczenia prac( naliczenia zgodne z rozporządzaniem w sprawie opłat).
  2. Ewidencja gruntów i budynków:
    a) prowadzenie rejestru gruntów, budynków i lokali,
    b) prowadzenie rejestru cen i wartości nieruchomości,
    c) prowadzenie punktu informacyjnego do zakładania i ujawniania praw jednostek samorządu terytorialnego oraz osób fizycznych w księgach wieczystych,
    d) udostępnianie danych rzeczoznawcom majątkowym(akty notarialne, wyciągi z operatów szacunkowych),
    e) nanoszenie aktów notarialnych, zawiadomień z ksiąg wieczystych, postanowień sądu, decyzji administracyjnych oraz aktów normatywnych,
    f) nanoszenie wykazów zmian danych ewidencyjnych dotyczących opracowań geodezyjnych i kartograficznych,
    g) rejestrowanie dowodów zmian w operacie ewidencji gruntów i budynków,
    h) udzielanie odpowiedzi na wpływające pisma-zapytania dotyczące właścicieli nieruchomości,
    i) udzielanie informacji (dotyczy powierzchni działek ewidencyjnych, byłych właścicieli nieruchomości, zapisów w rejestrze gruntów i budynków wg stanu na dzień),
    j) wyjaśnianie rozbieżności pomiędzy egib a działem I i II księgi wieczystej),
    k) wykonywanie wypisów z rejestru gruntów i budynków,
    l) wykonywanie wypisów i wyrysów z rejestru gruntów i budynków,
    m) przygotowywanie decyzji o aktualizacji gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
    n) prowadzenie postępowań administracyjnych do wydawania decyzji administracyjnych z zakresu ewidencji gruntów i budynków,
    o) wykonywanie zestawień i wykazów dotyczących ewidencji gruntów i budynków,
    p) rozliczanie zamówień(zgodnie z rozporządzeniem w sprawie opłat).
  3. Zadania w zakresie mapy numerycznej i informatyzacji:
    a) prowadzenie numerycznej mapy (ewidencyjnej, zasadniczej),
    b) prowadzenie państwowego rejestru granic (prg),
    c) informatyzacja powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
    d) rejestrowanie zgłoszeń internetowych,
    e) obsługa stanowiska IPE (Integracyjna Platforma Elektroniczna),
    f) wydawanie baz w SWDE(System Wymiany Danych Ewidencyjnych),
    g) rezerwowanie numerów punktów granicznych i działek po podziale nieruchomości,
    h) integracja baz danych ewidencji gruntów i budynków(część opisowa z częścią graficzną),
    i) prowadzenie GEOPORTALU,
    j) współpraca z autorami oprogramowań w zakresie ich aktualizacji.
  4. Prowadzenie Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej.